Storytelling powoli staje się coraz bardziej popularnym narzędziem w marketingu, który zwraca uwagę potencjalnych klientów i za pomocą opowiedzianej historii jest w stanie nie tylko nawiązać relację ze słuchaczem, ale i budować pozytywny wizerunek marki. Jak powinien wyglądać storytelling w praktyce? Ważne jest zapamiętanie kilku kroków i podążanie za nimi.

Opowiadana historia i korzyści

Storytelling interaktywna sztuka opowiadania historii, która polega na użyciu słów i działań w celu ujawnienia elementów i obrazów tworzących opowieść przy jednoczesnym pobudzeniu wyobraźni słuchacza. Za jej działaniem idą realne korzyści.

Jednak nie jest prostą sztuką, podążanie w niej za swoim przeczuciem może nie przynieść spodziewanych efektów, dlatego należy zorientować się, jak działa storytelling w praktyce i nie popełnić błędu, a dotrzeć do klienta i skutecznie nawiązać z nim relację.

O tym trzeba pamiętać

Decydując się na wykorzystanie storytellingu, należy pamiętać o kilku istotnych rzeczach.
Po pierwsze – należy pamiętać, że tworzona opowieść jest dla odbiorcy, nie dla osoby, która ją tworzy. Potrzebne jest więc rozeznanie się w tym, czego klient potrzebuje, co go interesuje. Należy określić personę, do której łatwo będzie skierować przekaz.

Opowieść, którą się tworzy, musi być jak najbardziej autentyczna – musi zawierać dużo prawdziwych emocji i szczegółów, bo to pozwoli odbiorcy utożsamić się z historią. Dzięki temu zostanie również zapamiętana, a taka forma reklamy nie będzie zdawała się klientowi nachalna.

By stworzyć uczucie napięcia, w swojej opowieści należy stworzyć konflikt fabularny. Odbiorca z większym zainteresowaniem będzie śledził historię, a to działanie na jego wrażliwość sprawi, że opowieść zostanie z nim na dłużej. Dobrze jest zilustrować sytuacje, które spotykają ludzi na co dzień, dzięki temu opowieść będzie nie tylko bardziej autentyczna, ale i zrozumiała.

Korzyści ze storytellingu

Kiedy zastosuje się już to narzędzie w praktyce, storytelling może przynieść ze sobą liczne korzyści. Przede wszystkim pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Wpływa na tworzenie mocniejszej i głębszej relacji z odbiorcą, pomaga także w sposób przystępny podzielić się wizją, jaką ma marka. A do tego, dodając element ludzki, sprawia, że marka staje się bliższa człowiekowi. Czy potrzeba czegoś więcej?