W ostatnim czasie coraz częściej słyszy się pojęcia takie jak franczyza ubrania i własny biznes. Nic w tym dziwnego, ponieważ otworzenie interesu w systemie franczyzowym jest niezwykle proste oraz przyjemne, a do tego większość z nas jest w stanie sobie z tym poradzić bez większego doświadczenia. Zastanawiasz się kto może otworzyć butik franczyzowy oraz od czego zacząć? Szukasz wiedzy na ten temat? Jeśli tak, jesteś w odpowiednim miejscu. Sprawdź, co należy wiedzieć na temat prowadzenia butiku w trybie franczyzowym.
Franczyza – czym jest i co należy wiedzieć na jej temat?
Zanim przejdziemy do meritum sprawy, warto powiedzieć kilka słów na temat samej franczyzy i tego na czym ona polega. Najprościej rzecz ujmując, franczyza jest ścisłą współpracą pomiędzy dwoma odrębnymi działalnościami gospodarczymi. Franczyzobiorca otrzymuje zezwolenie na pracę pod szyldem znanej marki, jednak w zamian musi dzielić się z franczyzodawcą zyskami. Franczyzobiorca oprócz praw do marki daje również wsparcie podczas prowadzenia takiego biznesu.
Kto może otworzyć butik franczyzowy?
W zasadzie każdy. Wystarczy mieć założoną działalność gospodarczą i spełniać pewne warunki narzucane przez franczyzodawcę. Umowa franczyzowa jest zazwyczaj idealnie dopasowana do potrzeb każdej ze stron, więc łatwo można wypracować swoje stanowiska.
Franczyza ubraniowa – jak możesz zacząć sprzedawać znane marki w Twoim mieście
Po pierwsze musisz nawiązać współpracę z agencją, która dysponuje prawem do danej marki i może udzielić ci licencji, w umowie zawrzeć wszelkie warunki współpracy.
Zalety prowadzenia sklepu franczyzowego w twoim mieście:
-
Know – how od profesjonalistów – współpracujesz z marką o ugruntowanej pozycji na rynku, od której możesz się wiele nauczyć.
-
Własny biznes bez doświadczenia. Bez doświadczenia jesteś w stanie przynosić zyski od pierwszych chwil prowadzenia sklepu.
-
Klienci znają i kochają twoją markę. Łatwiej trafić do klientów z produktami, które są już im znane.
Najnowsze komentarze