Obecny rynek nie jest zbyt łaskawy dla właścicieli przedsiębiorstw, przede wszystkim ze względu na konkurencję czyhająca najczęściej tuż za rogiem. Biura rachunkowe nie są tutaj wyjątkiem. W większych miastach punkty tego typu wyrastają jak grzyby po deszczu, ich ilość rośnie z roku na rok. Każdy biznesmen wie, że podstawą walki o przetrwanie w kapitalistycznej dżungli jest odpowiednio prowadzony marketing. Pomaga on nie tylko pozyskać nowych klientów, jest także gwarantem zachowania dotychczasowych odbiorców twoich usług. Zastanawiasz się jak reklamować biuro rachunkowe? W tym artykule znajdziesz kilka podpowiedzi.
Skuteczna reklama, to ta dopasowana do odbiorcy
Grupa docelowa to pierwsza i najważniejsza część strategii marketingowej twojego przedsiębiorstwa. Klientami biur rachunkowych najczęściej stają się właściciele zarówno dużych firm jak i niewielkich punktów usługowych. Walka z restrykcyjnymi przepisami urzędu skarbowego jest dla większości z nich zbyt trudna. Tutaj z pomocą przychodzą księgowi. Pomoc wyspecjalizowane w materii rozliczeń fachowców jest wręcz nieoceniona i może skutecznie ochronić firmę przed konsekwencjami błędów w dokumentacji finansowych poczynań przedsiębiorstwa.
Wymienieni wyżej właściciele firm to bardzo zróżnicowana grupa. Musisz, więc podzielić ich zgodnie z następującymi kryteriami: miejsca, wielkości firmy oraz czasu jej funkcjonowania. Lokalizacja a także, to jak duża jest firma powinno nie pozostawiać wiele wątpliwości. Dlaczego jednak data założenia firmy jest dla ciebie tak ważna? Odpowiedź przynosi psychologia zachowań konsumenckich. Usługobiorcy zazwyczaj, obierają biuro rachunkowe na początku swojej działalności i zazwyczaj lojalnie pozostają przy nich. Rezygnują, kiedy ich dotychczasowy usługodawca nie wywiązuje się z ustaleń. Wniosek nasuwa się wiec sam: najłatwiej pozyskać klientów, którzy dopiero zaczynają swoja przygodę z biznesem.
Nie ma cię w sieci, to nie istniejesz
Tradycyjne i znane nam od lat metody reklamowania swoich usług to jedna. Jednak telewizyjne spoty, prasa, czy radio zaczynają przechodzić powoli do lamusa. Internet za sprawą kanałów social mediów, czy serwisów takich jak Youtube zawładnął, bowiem światem marketingu. Bez obecności w świecie wirtualnym nie masz praktycznie szans na dotarcie do potencjalnych klientów twojego biura rachunkowego. Wszyscy przecież korzystamy z porad wszechwiedzącego wujka Google, gdzie bez wychodzenia z domu możemy porównać oferty, lokalizacje, czy opinie innych użytkowników na temat usług proponowanych przez dany punkt.
Jeśli decydujesz się na współpracę z firmami w okolicy możesz skorzystać ze współpracy nawiązanej z regionalnymi portalami i kontami w social mediach. Ich content powinien być związany z lokalną gospodarką lub informacjami o mieście. Kluczem do sukcesu są także serwisy o tematyce gospodarczej, na które najczęściej zaglądają przedsiębiorcy właśnie.
Nie od dziś wiadomo, iż największą klikalność, a co za tym idzie największy zasięg mają strony znajdujące się najwyżej w wynikach wyszukiwarki Google. Nikt z nas praktycznie nie zagląda poniżej 4 linku, więc musisz zainteresować się strategią oparta na pozycjonowaniu stron i zasadach SEO.
Najnowsze komentarze